Greenway (Trails) For All

Authors

  • Tara Howse None
  • Libby Damyn

Abstract

Using intersectionality, this research analyzed the barriers for equitable access of active transportation in rural British Columbia. There is a dearth of research on this topic, which speaks to the need for a greater investment in understanding what the barriers are to specific demographics.


While a lack of safe infrastructure and associated concerns of safety are commonly cited, when analyzing from additional perspectives, instances of harassment, racism, and anti-queer sentiments arose. These issues are systemic and can be seen through the distribution of resources within the transportation system in general. For rural communities, barriers become more challenging to address due to limited resources and capacity. For inter-community travel, the distances to install new infrastructure and then maintain that infrastructure is complicated by greater distances and multiple jurisdictions to navigate.


There are various challenges associated within each barrier, with cross-over that can have compounding effects on various groups. Flexibility, localized need, and integrated approaches are core concepts to keep in mind.


Keywords: active transportation, decolonization, transportation planning, rural transportation

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Voie Verte (Sentiers) Pour Tous
Résumé
En utilisant l'intersectionnalité, cette recherche a analysé les obstacles à un accès équitable au transport actif dans les régions rurales de la Colombie-Britannique. Il y a une pénurie de recherche sur ce sujet, ce qui témoigne de la nécessité d'un plus grand investissement dans la compréhension des obstacles à des données démographiques spécifiques.

Alors que le manque d'infrastructures sûres et les préoccupations associées en matière de sécurité soient souvent citées, lors de l'analyse sous d'autres angles, des cas de harcèlement, de racisme et de sentiments anti-queers sont apparus. Ces problèmes sont systémiques et peuvent être vus à travers la répartition des ressources au sein du système de transport en général. Pour les collectivités rurales, les obstacles deviennent plus difficiles à surmonter en raison des ressources et des capacités limitées. Pour les déplacements intercommunautaires, les distances pour installer de nouvelles infrastructures et ensuite entretenir ces infrastructures sont compliquées par de plus grandes distances et de multiples juridictions à parcourir.


Il existe divers défis associés à chaque obstacle, avec des croisements qui peuvent avoir des effets cumulatifs sur divers groupes. La flexibilité, les besoins localisés et les approches intégrées sont des concepts fondamentaux à garder à l'esprit.

Mots-clés : transport actif, décolonisation, planification des transports, transport rural

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Published

2022-12-28