The Importance of Museums to Rural and Small Towns in Manitoba, Canada

Authors

  • Christopher D. Malcolm Brandon University

Abstract

As natural resource extraction economies continue to restructure, contributing to rural population and service decline, the potential and limits for rural tourism development as an element of economic diversification have received increased attention. Community
museums often already exist as a component for tourism attraction. Often, the museums are located in heritage or period buildings which add value and importance to their success. The key to their success is in ensuring they are offering the experience visitors
desire. The results of the 2-yearstudy of 18 museums, including a survey of 218 visitors and 15 museum directors are analyzed. In a two-stage survey, visitors were asked about their expectations prior to visiting and their levels of satisfaction after their visit. Visitors
generally reported high expectations and satisfactions for seeing, learning, and reading about museum displays. Directors were surveyed about the issues related to their particular museum, including future prospects. The conclusions point to both hope and
despair for museums in rural and small towns located beyond the urban fringe.


Keywords: community museums, rural, tourism, importance-satisfaction, Manitoba

___________________________ 

L'importance des musées pour le milieu rural et les petites villes du Manitoba, au Canada
Résumé
Alors que les économies d’extraction de ressources naturelles continuent de se restructurer, contribuant au déclin de la population rurale et des services, le potentiel et les limites du développement du tourisme rural en tant qu'élément de diversification
économique ont reçu une attention accrue. Les musées communautaires existent souvent déjà en tant que composante de l'attraction touristique. Souvent, les musées sont situés dans des bâtiments patrimoniaux ou d'époque qui ajoutent de la valeur et
de l'importance à leur succès. La clé de leur succès est de s'assurer qu'ils offrent 'expérience que les visiteurs désirent. Les résultats de l'étude de 2 ans de 18 musées, y compris une enquête auprès de 218 visiteurs et de 15 directeurs de musées sont
analysés. Dans une enquête en deux étapes, les visiteurs ont été interrogés sur leurs attentes avant la visite et sur leur niveau de satisfaction après leur visite. Les visiteurs ont généralement exprimé des attentes et des satisfactions élevées pour voir, apprendre
et lire les expositions du musée. Les directeurs ont été interrogés sur les questions liées à leur propre musée, y compris les perspectives d'avenir. Les conclusions pointent à la fois l'espoir et le désespoir pour les musées dans les villes rurales et les petites villes situées au-delà de la périphérie urbaine.


Mots clés: musées communautaires, rural, tourisme, importance-satisfaction, Manitoba

Author Biography

Christopher D. Malcolm, Brandon University

Associate Professor

Department of Geography and Environment

Downloads

Published

2023-06-23