Agriculture Marketing Through Cheese: Distribution Strategies from Local Producers in the Ibores, Extremadura, Spain

Authors

  • Francesc Fusté-Forné Department of Business, University of Girona

Abstract

Abstract
This paper analyses the relationships between agriculture and marketing through the case of cheese. Cheese is a manifestation of locale, and cheese marketing is a way to protect and promote cheese heritages and landscapes. Drawing from the distribution strategies of local cheese producers in the region of the Ibores, in the province of Cáceres (Extremadura, Spain), this research analyses the selling of the countryside from the supply side. Results show the relevance of direct sales and gourmet stores and reveal a need for collaborative work between the stakeholders.


Keywords: Culinary heritage, food marketing, rural tourism

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Commercialisation de l'agriculture par le fromage : Stratégies de distribution des producteurs locaux dans les Ibores, Estrémadure, Espagne


Résumé
Cet article analyse les relations entre agriculture et commercialisation à travers le cas du fromage. Le fromage est une manifestation du terroir et la commercialisation du fromage est un moyen de protéger et de promouvoir les patrimoines et les paysages fromagers. S'inspirant des stratégies de distribution des producteurs de fromage locaux de la région des Ibores, dans la province de Cáceres (Estrémadure, Espagne), cette recherche analyse la vente de la campagne du côté de l'offre. Les résultats montrent la pertinence de la vente directe et des épiceries fines, et révèlent un besoin de travail collaboratif entre les acteurs.


Mots clés : Patrimoine culinaire, marketing alimentaire, tourisme rural

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Published

2022-12-28

Issue

Section

Research Notes