Back to the Future: Re-conceptualizing the Small Tree Act (STA) for Future Forest Prosperity in Nova Scotia.
Abstract
Nova Scotia has a long history of enacting forest conservation legislation and failure to implement its provisions. This has led to periodic public inquiries, revamping statutes, enactment and repeal, but largely exploitation, as usual. A recent independent review of Nova Scotia forestry led to a call to adopt ecological forestry in a “triad” management framework favoring an ecosystem and biodiversity approach. A key question is whether this revised approach will have any greater success in stewarding forest conservation and rural development than the legislative and policy reforms before it? Given that the contemporary forest conservation issue can be summarized as harvesting too many young forest stands and that the new management prescription appears to underestimate the complexity of forestry’s political economy, this article argues that the simplicity of Nova Scotia’s Small Tree Act first introduced in 1942, which was speciously maligned, may be the best way forward in sustaining a healthy forest industry that is resilient to the vagaries of political-economic cycles, the machinations of policy implementation history, and the emerging challenges of climate change. The article outlines salient features of the recent forestry report, provides a brief history of Nova Scotia’s forest conservation legislative failure, and then delves deeply into the policy workings of the Small Tree Act. The article concludes by applying three theoretical lenses to this policy process: (1) the political and industrial processes that ensured this legislation’s demise, (2) the context of market and state failure, and (3) the lessons to be learned.
Keywords: forest conservation policy, Nova Scotia, forest biodiversity, ecosystem management
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Retour vers le futur : Reconceptualiser la Small Tree Act (STA) pour la prospérité future des forêts en Nouvelle-Écosse
La Nouvelle-Écosse a une longue histoire de promulgation de lois sur la conservation des forêts et de non-application de ses dispositions. Cela a conduit à des enquêtes publiques périodiques, à la refonte des lois, à la promulgation et à l'abrogation, mais en grande partie à l'exploitation, comme d'habitude. Un récent examen indépendant de la foresterie de la Nouvelle-Écosse a mené à un appel à adopter la foresterie écologique dans un cadre de gestion en « triade » favorisant une approche écosystémique et de biodiversité. Une question clé est de savoir si cette approche révisée aura plus de succès dans la gestion de la conservation des forêts et du développement rural que les réformes législatives et politiques qui l'ont précédée ? Étant donné que le problème contemporain de la conservation des forêts peut se résumer à l'exploitation d'un trop grand nombre de jeunes peuplements forestiers et que la nouvelle prescription de gestion semble sous-estimer la complexité de l'économie politique de la foresterie, cet article soutient que la simplicité de la Small Tree Act de la Nouvelle-Écosse introduite pour la première fois en 1942, qui a été spécieusement décrié, peut être la meilleure voie à suivre pour maintenir une industrie forestière saine qui résiste aux caprices des cycles politico-économiques, aux machinations de l'histoire de la mise en œuvre des politiques et aux défis émergents du changement climatique. L'article décrit les principales caractéristiques du récent rapport sur la foresterie, fournit un bref historique de l'échec législatif de la conservation des forêts de la Nouvelle-Écosse, puis se penche en profondeur sur le fonctionnement des politiques de la Small Tree Act. L'article conclut en appliquant trois lentilles théoriques à ce processus politique : (1) les processus politiques et industriels qui ont assuré la disparition de cette législation, (2) le contexte d’échec du marché et de l'État, et (3) les leçons à tirer.
Mots-clés : politique de conservation des forêts, Nouvelle-Écosse, biodiversité forestière, gestion des écosystèmes