Women Tourism Entrepreneurs and the Survival of Family Farms in North East England
Abstract
Farm tourism can enhance the sustainability of farming and rural economies, and this creates new roles for women in family farms. This paper investigates the experiences and start-up motives of women providers of commercial hospitality on family farms in North East England. An interpretative approach explored the lived experiences of 16 women providing accommodation on their family farm. Findings indicate complex motives, encompassing a mix of personal, economic, family and farm business reasons for starting their businesses. The research informs rural policymakers and provides an understanding of the intrinsic factors and entrepreneurial traits that motivate women to start farm-based hospitality. Keywords: rural enterprise; farm tourism; hospitality; female entrepreneurship ______________________________________ Les entrepreneures du tourisme et la survie des exploitations familiales dans le nord-est de l'Angleterre Résumé Le tourisme agricole peut améliorer la durabilité de l'agriculture et des économies rurales, ce qui crée de nouveaux rôles pour les femmes dans les exploitations familiales. Cet article examine les expériences et les motivations de démarrage des femmes prestataires d'hospitalité commerciale dans les fermes familiales du nord-est de l'Angleterre. Une approche interprétative a exploré les expériences vécues par 16 femmes hébergeant leur ferme familiale. Les résultats indiquent des motifs complexes, englobant un mélange de raisons personnelles, économiques, familiales et agricoles pour démarrer leur entreprise. La recherche informe les décideurs ruraux et permet de comprendre les facteurs intrinsèques et les caractéristiques entrepreneuriales qui motivent les femmes à démarrer une activité d’hospitalité commerciale à la ferme. Mots-clés : entreprise rurale ; tourisme à la ferme ; hospitalité ; entrepreneuriat fémininDownloads
Published
2019-09-11
Issue
Section
Articles