Family and Community Member Experiences with Internet Access in a Rural County During The COVID-19 Pandemic

Authors

  • Trent Noel Montana State University
  • J. Mitchell Vaterlaus Montana State University
  • Madeline Erikson Montana State University

Abstract

Our study explored experiences with internet access among families with school aged children in a rural county in Montana. Interviews were conducted with families (n = 4), school staff (n = 5), and public librarians (n = 2). Three themes were identified through qualitative case study analysis: (a) organizational support for internet access, (b) internet-based learning and teaching, and (c) rural home internet use. Challenges included initially only having one internet provider, bandwidth, and school staff reported that some of the families they served had no home-based internet access. Improving internet access involved federal policy that allocated resources to organizations—schools, libraries—in the community. Future pandemic planning should consider the internet needs of rural families and recognize that solutions can be found through policy, schools, and public libraries.

Keywords: COVID-19, rural, internet, bandwidth, children

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Expériences des familles et des membres de la communauté avec l'accès à Internet dans un comté rural pendant
la pandémie de COVID-19

Résumé
Notre étude a exploré les expériences d'accès à Internet parmi des familles avec des enfants d'âge scolaire dans un comté rural du Montana. Des entretiens ont été menés auprès des familles (n = 4), du personnel scolaire (n = 5) et des bibliothécaires publics (n = 2). Trois thèmes ont été identifiés grâce à l'analyse qualitative d'études de cas : (a) le soutien organisationnel à l'accès à Internet, (b) l'apprentissage et l'enseignement basés sur Internet, et (c) l'utilisation d'Internet à domicile en milieu rural. Au départ, les difficultés incluaient le fait de n'avoir qu'un seul fournisseur d'accès Internet et de bande passante, et le personnel de l'école a signalé que certaines des familles desservies n'avaient pas d'accès Internet à domicile. L'amélioration de l'accès à Internet a impliqué une politique fédérale allouant des ressources aux organisations (écoles, bibliothèques) de la communauté. La planification future en cas de pandémie devrait tenir compte des besoins Internet des familles rurales et reconnaître que des solutions peuvent être trouvées par le biais des politiques, des écoles et des bibliothèques publiques.

Mots-clés : COVID-19, rural, Internet, bande passante, enfants

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Published

2024-12-12