Current Challenges and Realities For Forest-based Businesses Adjacent to Public Lands in the United States

Authors

  • Emily Jane Davis Oregon State University
  • Jesse Abrams
  • Eric M. White
  • Cassandra Moseley

Abstract

Through contracting and timber sales, the private sector is engaged in management of national forest lands and local community economies in the United States. But there is little recent research about current relationships between these lands and timber purchasers that could better inform future timber and biomass sale and business assistance policies and programs. We conducted a survey of timber-purchasing businesses active in six USDA Forest Service regions where ecosystem restoration and wildfire risk reduction policies have been prevalent to examine their characteristics, reliance on federal lands, challenges, and needs for assistance. We found that a majority of respondents in all Forest Service regions purchase small diameter timber (8 inches dbh or less) and had sought business assistance, most commonly from accountants and lending institutions. Those with the greatest dependence on federal timber—76 percent or more of their supply from federal sources—were less likely to have sought assistance of any kind. We also found several differences between businesses located in different Forest Service regions that could indicate a need for region-specific pilots, programs, or resources that focus on the particular characteristics of businesses in those areas; or flexibility in implementation of national-level programs to allow regional adaptation. Results suggest that more attention to the timing, quantity, and types of supply that federal lands offer and how this may affect business success is needed, particularly to understand how design of timber sales, service contracts, and stewardship contracts and sales may better serve businesses and allow them to produce community economic outcomes. Keywords: forest-based businesses; public lands, USDA Forest Service; timber purchasers; timber; business assistance ------------------------------------------------------ Résumé Via les contrats et les ventes de bois, le secteur privé est engagé dans la gestion des terres de la forêt nationale ainsi que les économies locales aux États-Unis. Cependant, une étude récente à propos des relations entre ces terres et ces acheteurs de bois pourrait mieux informer les vendeurs de bois et de biomasse ainsi que les programmes et les polices d'aide en affaires. Nous avons mené une enquête sur le négoce actif d'achat de bois dans six services régionaux forestiers classés USDA (département de l'agriculture aux États-Unis) où la restauration de l'écosystème et les polices de réduction de feux de forêt prévalent pour examiner leurs caractéristiques, leur dépendance à l'égard des terres fédérales, leurs défis, et leurs besoins d'assistance. Nous avons découvert que la majorité des répondants de toutes les régions de Services Forestiers achètent du bois de petit diamètre (8 pouce dhp ou moins) et ont sollicité de l'aide commerciale, généralement de la part de comptables et d'établissements de prêts. Ceux ayant le plus de dépendance vis à vis du bois fédéral—76 pourcent ou plus de leur approvisionnement venant de sources fédérales—étaient moins susceptibles d'avoir sollicité une quelconque assistance. Nous avons aussi trouvé plusieurs différences entre les entreprises situées dans différentes régions de Services Forestiers, ce qui pourrait indiquer un besoin pour des projets pilotes spécifiques par région, des programmes, ou ressources qui se concentrent sur les caractéristiques principales des entreprises dans ces zones; ou la flexibilité de la mise en œuvre de programmes au niveau national afin de permettre l'adaptation régionale. Les résultats suggèrent qu'il faudra porter plus d'attention au calendrier, à la quantité et aux types d'approvisionnement que les terres fédérales offrent ainsi qu'à la manière dont cela pourrait affecter les affaires, particulièrement dans la compréhension de la conception des ventes de bois, des contrats de service, des contrats d'intendance et de vente afin de mieux servir les affaires et de leur permettre de produire des revenues basés sur une économie communautaire.

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Published

2018-02-21